dimecres, 6 de febrer del 2008

Benvinguts!

Sóc el Rafel, treballo de catalogador a la biblioteca de Geografia i Història de la UB i m'he apuntat al curs virtual "web social i biblioteques". Espero poder conèixer un bon munt d'aplicacions i utilitats noves i, sobretot, veure com des dels webs de les biblioteques les podem incorporar per dinamitzar el servei i apropar-lo als usuaris, que són la nostra principal raó de ser. Segur que hi ha iniciatives tan originals que ni me l'hagués imaginat, però em reservo la sorpresa pel mòdul 2.

Abans d'això, aquests dies em toca "immergir-me" en les aplicacions més conegudes de l'anomenat web 2.0. Sobretot hi ha dues paraules màgiques que són "sindicació" i "mashup" d'on conec la teoria però em falta la pràctica real... En unes setmanes a veure si tots som uns experts ;)

Per cert, a veure si al final acabo agafant-li el gust a això de tenir un bloc. Per ser sincer, ho he intentat altres vegades i no he passat del primer post. En part per mandra i en part, crec, per falta d'experiència i desconeixement tant de la tècnica com de les potencialitats. Espero que tot el que aprengui en el curs em motivi a fer-ho servir després.