divendres, 29 de febrer del 2008

Activitat 10 (Rollyo)

La possibilitat que ofereix Rollyo de fer cerques restringides a un nombre limitat de recursos web m'ha semblat molt interessant, ja que, per exemple, google et permet fer cerques dins un domini determinat, però no dins un llistat de recursos web que tu trïis.

Les tres potencialitats més grans que li veig a Rollyo són: a) la possibilitat de fer cerques temàtiques; b) la possibilitat, per exemple, de fer cerques "generalistes" o "enciclopèdiques" (et pots crear un searchroll de diccionaris i/o enciclopèdies, si vols); i, per últim, c) la possibilitat de navegar entre els searchrolls creats per altres usuaris (una altra bona manera de descobrir recursos web sobre temes que t'interessin).

Per a l'activitat, he creat un cercador de recursos sobre música pop actual. Durant la realització de l'activitat, l'única dificultat l'he tingut cap al final, ja que m'he fet una mica d'embolic entre la possibilitat d'incrustar un cercador de la teva web (formulari de la part superior de la pantalla dins l'apartat "searchbox") i la possibilitat d'incrustar els teus searchrolls (o d'altres, a les caixes de la part inferior de la pantalla). Al principi em pensava que les dues coses servien pel mateix, per incrustar el searchroll que havies creat. Després vaig veure que en realitat el formulari de dalt serveix per incrustar un cercador d'una URL concreta.

Cal dir que la possibilitat d'incrustar un buscador rollyo en un web personal la veig atractiva només en el cas que es tracti d'un web d'una temàtica especialitzada. La possibilitat de fer cerques dins la teva pàgina web crec que és superada per google, que et permet incorporar un cercador a la teva web. Blogger de fet, té un buscador per defecte a la part superior de la pantalla, així que aquesta possibilitat en el meu cas la veig una mica prescindible, i més tenint en compte que rollyo no em dóna cap resultat per al meu blog (suposo que els spiders encara han de fer la feina de rastrejar).

De tota manera m'ha estranyat que fins i tot fent cerques a google encara no aparegui indexat aquest blog. Potser he de modificar alguna opció? En teoria el vaig configurar perquè fos rastrejable pels cercadors, però de moment, res de res.

2 comentaris:

El canari encara canta ha dit...

En la cerca "web social i biblioteques rafel" a Google surts el 6 o 7è!
Guifré

Rafel ha dit...

Ostres és veritat. Què guai!

És que vaig crear un altre blog personal amb blogger farà dos mesos i aquest si que no apareix a Google.

Suposo que el fet de què altres companys de curs des dels seus blogs enllacin cap al meu hi tindrà alguna cosa a veure.